Photobucket

Wednesday, March 10, 2010

Memang UMNO perosak Melayu!!! di mana agama untuk belia, di mana kebajikan UMNO untuk AKHIRAT!!!!????


dah macam2 dah yang kita dengar. macam2 jugak yang kerjaan umno/be-end ini lakukan untuk kaut keuntungan bagi mempertahankan kerjaannya. yang menjadi mangsa, rakyat jelata.

mana tidaknya, projek untuk membeli MP PR jug asudah dimulakan oleh najib. Najib kini tertekan dek kerana tidak cukup 2/3 MP untuk melakukan persempadanan semula. untuk itu, duiit kerajaan juga di habiskan untuk membeli ahli MP Pr. bukannya sikit duit yang dihabiskan untuk menjaga kentingan masa depan UMNO yang sememangnya akan menghancurkan Islam & melayu itu sendiri! berjuta2 duit yang dihabiskan itu hanya untuk bagi pada 2/3 orang MP yang keparat menjadi pengikut katak2 kodok yang kehausann duit. bila duit dah dihabiskan untuk beli MP keparat tu, UMNO mula nak cari jalan untuk tambah kewangan...sebab banyak lagi projek untuk dilakukannya ...

MALANGnya, rakyat yang menjadi mangsa. macam2 projek dirancang. DUIT rakyat yang melayang. Rakyat yang sedar itu bagus, tetapi masih ramai lagi rakyat yang masih tidur dan lena, kononnya hidup mereka dek kerajaan UMNO yang bagus itu, padahall pemimpin yang diangkat itu adalah pemimpin yang "mencuri" duitnya tanpa di sedar.

saya cukup kesian kepada umno2 di kampung2 dan bahagian. saya kesian tengok pak cik2 dan makcik2 di felda2 yang masih totok dengan parti pembunuh masa depan rakyat. malah pembunuh masa depan remaja dan generasi muda. di manakah persediaan untuk kita melahirkan pelapis bagi pemimpin negara kita masa akan datang!!!

kedapatan juga ahli2 UMNO yang hanya memikirkan keuntungan peribadi. dikawasan felda, di setiap felda sudah dibina gelanggang futsal. semua geng2 remaja dan pemuda ini suka. kononnya gelanggang ini dibina bagi menraik minat remaja dan pemuda ini terlibat dengan aktiviti yang berfaedah dengan tidak terjebak kepada masalah sosial dan dadah...umngkin juga....tetatpi....kesannya, mereka ini tidak dipimpin, mereka bermain futsal selepas waktu isyak sehingga larut malam. bila habis balik ke rumah, terus tidur...kesannya??? di manakah solat subuh mereka pada keesokkann paginya....siapa boleh jamin mereka yang tidur lewat ini bangun untuk bersolat subuh???

MALANGNYA lsgi, tiadapun program2 yang dianjurkan oleh pemimpin felda dan JKKK khusus untuk menarik minta golongan remaja/pemuda belia untuk mendekati masjid dan surau. lnak harapkan pemimoin UMNO di cawangan, perhi mampuslah! anak mereka kebanyakkannya yang terlibat dengan gejala sosial ini....

cuba perhatikan pula masalah aurat anak2 perempuan remaja di kawasan felda2....kebanyakkan yang tidak menutup aurat itu adalah anak orang UMNO. mereka tidak pedulikan anak mereka buat kerja HARAM tu!! kerja HARAM itu ialah membuka aurat, memakai pakaian seolah2 berbogel, menyang rambut tanpa sara segan silu!!! di manakah didikan bapa & ibu2 dari UMNO???/ fikirkanlah juga masa depan akhirat!!!!

Peruntukkanlah duit untuk memikirkan masa depan belia kita!!! duit mesti di habiskan untuk memberi perkhidmatan kepada rakyat. kebajikan yang ingin di beri kepada rakyat mesti kebajikan merangkumi 2 iaitu untuk DUNIA dan AKHIRAT!!!

3 comments:

  1. salam ..
    singgah baca entri baru aok nie..

    ReplyDelete
  2. Hancur negara kerana pemimpin yang rasuah dan tidak bijak

    ReplyDelete
  3. urm..aku tak kesah sebenarnya kalau blog kau ni anti kerajaan ke ape ke sebab aku pun still belajar lagi kat EGYPT tempat yang kau dok story-story tu. :)
    so,aku sekarang ni atas pagar. :)

    bab-bab lain tu aku ALA-ALA agree ar gak. :)
    bagus ar gak kau prihatin. :)

    tapi,bab yang tak menutup aurat anak orang UMNO tu menda pulak?.mana aci kira kat FELDA jee.besar mana sangat lah. :P
    aku je pernah pegi kelantan,ramai je yang bukak aurat.tu kau belum tengok lagi anak-anak muda kelantan yang duduk di KL.mak datok sorang-sorangg....

    bukan orang kelantan je,semua sama.tapi,aku highlight kelantan sebab..kelantan dibawah pemerintahan PAS.tu je.bukan pasal aku tak suka pembangkang.get it?get it? :)

    takpe lah.maybe kau cakap camtu sebab kau nak tambah point kau utk menolak kerajaan sekarang ni.aku tak tau lah.sooo..

    boleh diterima ar kot. :D

    ReplyDelete