Friday, December 17, 2010

UMNO+APCO : Larangan mengambil YAHUDI sebagai PEMIMPIN!!

Saya yakin semua dari kita tahu akan amaran ALLAH terhadap hambaNYA supaya tidak mengambil orang Yahudi/kafir/Israel sebagai pemimpin, ikutan, model di dalam apa jua urusan dalam kehidupan kita.

Firman Allah swt di dalam surah Al-Baqarah ayat 120 :

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. "

Allah ada lagi menyebut di dalam surah al-Maidah ayat 51 :

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim. "

Saya yakin banyak lagi ayat Allah dan hadis Nabi SAW yang melarang dengan tegas supaya kita tidak menjadikan puak2 YAHUDI ISRAEl ini sebagai pengikut, telunjuk atau pemimpin....apatah lagi dalam sola kepimpinan negara....

Kini terbukti kerajaan Malaysia telah mengambil APCO yang terang-terang merupakan satu pertubuhan YAHUDI LAKNATULLAH!!! Awas, sungguh bahaya kiranya bersekongkol dengan YAHUDI...!!!

Di bawah ini bukti2 dokumen yang menunjukkan bahawa kerjaan Malaysia telah menjadikan APCO sebagai telunjuk dalam mnerajui kepimpinan negara.....SEBARAKAN!!!




Bukti, dokumen sulit yang ditandatangani pada 4 Ogos 2009

1.Perjanjian antara Kerajaan Israel dengan GCI International

Sampai bila penipuan dan pendustaan Syaitan Jelmaan harus dibiarkan? Mereka yang mengizinkan Umno dan Barisan Nasional terus berkuasa di bumi Malaysia adalah juga Pengkhianat Negara!

2. Surat Setujuterima Jabatan Perdana Menteri

Sampai bila penipuan dan pendustaan Syaitan Jelmaan harus dibiarkan? Mereka yang mengizinkan Umno dan Barisan Nasional terus berkuasa di bumi Malaysia adalah jugaPengkhianat Negara!

3. Perjanjian antara Kerajaan Malaysia Dengan APCO Worldwide Sdn.Bhd
WAJARKAH ORAG ISLAM ITU BERSEKONGKOL DENGAN YAHUDI?? FIKIRKAN UNDI ANDA KEPADA UMNO....KHUATIR UNDI ANDA ITU JUGA FAKTOR KEPADA TALI BARUT YAHUDI INI!!!!!

link lain : KLIK SINI - KLIK SINI

Saturday, December 11, 2010

HIMPUNAN PERDANA PENEROKA SAMAN FELDA

Jom pakat datang ramai2....

Friday, December 10, 2010

Pahang oh Pahang...negeri hancur!!

Pertamanya dalam negeri Pahang pusat perjudian yang paling tinggi. Genting terletak di tempat yang tinggi, mengalahkan menara2 masjid yang ada di negeri pahang.....Hasil negeri juga sebahagiannya dtg dari hasil judi ini bahkan negara pun!!!

Berbulan hang lepas, Dato' Ahmad SAid (MG Ganung) mengumumkan ingin membina jalan dari sempadan kelantan masuk ke teganu terus ke k.teganu dengan jalan dobule line. maknanya klu nak banding jalan2 raya yang ada di negeri Pahang amatlah dhaifnyer....korang try la masuk ke Pahang....

Saya terkesan sangat....klu dr Dungun terus ke kemaman dan terus masuk ke sempadan pahang...di kemaman jalan double line lagi..tapi masuk je sempadan Pahang jalan terus jadi 2 hala yang sempit....nampak sgt perbezaan jalan2 di pahang.

Korang cuba la buat perbezaan dengan negeri2 yang lain..

Jalan di Jengka tuh,...teruk sgt...BAPOK sempitnyer!!! klu lori bertembung dengan lori, alamatnya sebelah tayar memang terkeluar la dari jalan...klu masing2 degii/? bertembung lah....

Majlis Daerah Maran!!! bersihkan lah jalan dari Rantau Perintis ke Permatang. 2 Rounboad tue...korang tolonglaj clearkan semak2 yg ada kat situ..mana tidaknya time g kerja melintas BABI, balik kerja pun melintas BABI...semak sangat...MDM wat per??

Dulu ada yg pernah cadang supaya di Jengka ditubuhkan Majlis Daerah Jengka....aku rasa betul jugak....klu MDM nak cover kawasannya yang luas tu mcm x larat jer...elok lah tubuh "MDJ" plak...penduduk di Jengka pun dah ramai....Jengka pun sudah membangun sekarang ni (MB Jengka jgn perasan dia yg bangunkan pulak :-) )...klu jalan yg sempit tu patut2lah kena besarkan,....hampir setiap rumah ada 2,3,4 biji kereta....jadi penggunaan kereta di jalan utama tu semakin banyak....

Kata RAKYAT di dahulukan!!!!

Baru2 ni ada berita hangat di PDO, mana x hangatnya...berita panas....Susulan pendedahan panas isu seorang pegawai kanan Majlis Ugama Islam & Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) ditangkap khalwat baru-baru ini.

Patutlah pengurusan MUIP ni dikatakan pengurusan yang sangat teruk...cuba bayangkan guru agama di bawah MUIP gaji x pernah naik dari zaman berzaman. Saya cukup pelik...kalaulah guru itu tidak layak utk mmperolehi gaji tinggi dengan sebab taraf pendidikannya tidak tinggi tetapi klu guru itu sudah berkhidmat lama di bawah MUIP...klu dah bekerja lama cthnya 20 thn...paling kurang naik la dr RM800 ke RM1000...

buan tu jer..klu nak bandingkan dengan negeri lain, Pahang la yang menggaji guru kontraknya paling rendah!!!

banyak lagi yang aku tension dengan keadaan di Pahang....nantikan episod seterusnya.....

Bajet 2011 ke arah papa Pahang???

Datuk Adnan sudah sesak...dengar citer lepas p.raya 13 nanti dia x kan jadi MB lagi.. mana tidaknyer..bajet baru2 ni pun teruk sangat....

Bajet negeri Pahang bagi tahun 2011 sebagaimana dibentangkan Menteri Besarnya, Dato' Seri Diraja Adnan Yaakob, adalah bajet lemah yang boleh menjurus kepada 'papa kedana' jika pemerintah tidak segera mengubah corak pentadbiran dan budaya pengurusan yang lebih baik.

Pembentangan bajet, minggu lalu itu tidak menunjukkan kerajaan benar-benar serius menwujudkan polisi-polisi baru setelah prestasi tahun-tahun sebelumnya tidak menunjukkan pertumbuhan yang memberangsangkan, sebaliknya keadaan kewangan negeri terus terdedah kepada defisit untuk tahu ke 13 berturut-turut dengan hutang negeri yang tinggi.

Anggaran perbelanjaan melalui pembentangan bajet negeri sudah pun membayangkan ketidak seimbangan pendapatan dan perbelanjaan apabila anggaran kutipan hasil hanya berjumlah RM 532,117,720 sedangkan bebanan kerajaan melalui keperluan mengurus sebanyak RM600,424,140 menjadikan kewangan negeri berada dalam keadaan deficit untuk tahun ke 13 berturut-turut.


Dalam laporan Audit Negara 2009 telah mendedahkan berlakunya tahap pengurusan yang lemah dari aspek perancangan, perlaksanaan dan kawalan sehingga menyebabkan kerajaan mengalami kerugian akibat daripada penyelewengan yang berlaku.

Tak munasabah langsung bagi negeri Pahang yang berada dalam persekitaran yang sangat ekonomik dengan potensi penjanaan hasil yang melimpah ruah yang tidak terdapat di negeri lain seumpama Kelantan dan Kedah tetapi mengalami masalah ekonomi yang cukup parah.

Sangat mendukacitakan apabila melihat prestasi ekonomi Pahang yang terlalu sukar untuk memperolehi sumber hasil melepasi angka RM 500juta dalam suasana ekonomi berkembang maka sebab itulah dalam suasana yang ada sekarang anggaran yang ditetapkan adalah diluar reality sebelumnya.

Amacam orang2 Pahang...kita kena bangkit berubah...