Saturday, June 12, 2010

Masjid Al-Ghazali perlukan sumbangan dari pelbagai pihak dan yang berWAJIB!!

Salam. Alhamdulillah bertemu kembali setelah sekian lama blog ini tidak dapat di update kerana beberapa masalah teknikal. Entry kali ini bagai saya cukup bermakna demi kelangsungan dakwah di bumi "Bukit Gajah" yang ku cintai ini.

BAru2 ini saya berkesempatan menunaikan solat Jumaat di Maahad sas jengka yang di dalamnya da Masjid Al-Ghazali yang telah dinaik taraf menjadi MAsjid Qaryah dan di bolehkan menunaikan solat jumaat di situ walaupun terletak di dalam sekolah. Saya tidak pasti bilakah masjid ini mula boleh solat jumaat, tetapi baru2 ini kawan saya mengajak saya bersolat jumaat di sini. katanya imam yg baca khutbah di maahad muda2 dan tak mengantuk. saya ikut jer la...

lepas dengar khutbah kat situ, memang betul la imam tu muda, tapi macam biasa je...x tau la kot imam tu .. mgkin ada imam yg lain yg bertugas....apa pun bagus juga solat kat situ sebab x de lah nak berebut2, nak parking pun x ramai sgt....

cuma nyer.... selepas saya solat di situ saya cuba meneroka sekitar masjid tersebut. saya agak kurang berpuas hati dengan keadaan masjid yang agak tidak terjaga...bila saya tanya kawan saya, kawan saya jawab....biasalah budak2 ramai yg solat kat sini dan dekat dgn asrama....katanya juga sejak mula buka sekolah ni, masjid ni x pernah di baiki yg rosaknya..... emmm saya pun nak wat cam ner.... saya tergerak nak buat sesuatu... sedikit komentar ...dan hasilnya......

Lampu di atas (syiling) yang tergantung, may be menunggu masa utk jatuh...ngerinya kalau tengah dgr khutbah tiba2 jatuh lampu ni atas kepala!

wayar lampu yg terbiar ...
kipas yg penuh dengan habuk, maybe sudah bertahun2 tidak pernah cuci....huh....

kipas yg tiada "pengipasnya"....
Lampu di atas (syiling) yang tergantung, may be menunggu masa utk jatuh...ngerinya kalau tengah dgr khutbah tiba2 jatuh lampu ni atas kepala!

air yg menitis dr atap. mhgkin bocor...

pntu tandas yg rosak..... dan tidak boleh di gunakan...

paip yag rosak atau "lose", ada yg air sntiasa keluar.....


pintu ni x boleh di tutup,.... mc tu la , klu cuba nak tutup pun di aakan terbuka smeula kernana alat penguncinya yg tidak berfungsi....

Air yg sentiasa keluarr,,,,mgkin dr tangki yg bocor.....

nota hujung : saya memohon maaf dr pihak sekolah dan yg berkenaan. hanya berniat utk kebaikan bersama. saya tidak berniat utk mneyalahkan pihak sekolah, saya tahu sekolah mgkin bnyk mghabiskan wang utk kemajuan pendidikan di sekolah, tapi apa salah nya klu jabat agama ke, jkr ke, dll berikan sumbangan..... utk memulihkan keadaan yg tidak sepatutnya wujud ini...... tq.

No comments:

Post a Comment