Photobucket

Wednesday, July 28, 2010

Fun Fair program sempena sambut Kehadiran Ramadhan....

Salam..... mungkin sudah ramai dapat mengagak apa yang akan disampaikan di dalam posting kali ini. Bagi warga bandar jengka pula semestinya sudah tepat jangkaannya bila tajuk ini di postkan.

Saya agak kecewa,... setahu saya mengikut ustaz2 yang ceramah di masjid, ulama2 dahulu sibuk merasai bahang kedatangan ramadhan dengan aktiviti ibadah bagi membuat persediaan menghadapai bulan Ramadhan yang bakal tiba.

namun, saya agak kesal dengan pihak yang menganjurkan "FUN FAIR" di Stadium Mini, Bandar Jengka. untuk tujuan apa dianjurkan fun fair tersebut.... sudah berminggu-minggu fun fair tersebut beroperasi. Sebelum ini bulan rejab, kita semua di dedahkan dengan peristiwa besar dalam sirah Nabi SAW iaitu peristiwa Isara; Mi;raj. Kini bulan syaaban....sepatutnya bulan syaaban ini di penuhi dengan aktiviti ibadah bagi membuat perseidaan Ramadhan. tinggal 2 minggu sahaja lagi ramadhan akan tiba.

Namun Masyarakat di bandar Jengka khusunya sibut membanjiri fun fair tersebut. Saya kesian dengan nasib umat islam ..... apakan jadi dengan nasib umat islam yang dilekakan dengan program lalai seperti ini. di lalaikan oleh umat islam sendiri. saya pasti sekiranya ada sekatan oleh pemimpin di daerah jengka ini, pasti program tersebut tidak akan dijalankan. namun dengan kelulusan pihak berkuasa jualah ianya diteriskan. Siapakah pihak berkuasa itu????

Saya menyeru semua pihak supaya menghentikan aktivti ini. saya menyeru pihak berwajb supaya hentikan fun fair ini.

kalu ditanya pemimpin umno, katanya nak bawa Islam....islam ini?/ fun fair yg adanya pergaulann lelaki dan perempuan....semuany bercampur aduk hanya untuk berhibur???

Ayuh selamatkan umat Islam di Malaysia....tolak Be END!! GERAM AKU!!!

No comments:

Post a Comment