Photobucket

Tuesday, April 6, 2010

Akan lahir ULAMA' jahat dari ???





Korang mesti terpegun dan pelik dengan gambar2 di atas? ke x pelik? ni la gambar beberapa gaya mahasiswa malaysia di egypt, saya x pasti depa ni amik bidang apa, mengikut mklumatnya, katanya depa ni seme budak2 perubatan...... depa ni la akan blk ke malaysia bukan bawa ilmu, tapi mungkin perosak anak bangsa Melayu masa depan!!!!

Saya dah banyak dah dengar berita2 aneh dari kawan2 yang lepasan student Egypt. dan saya jumpe link2 yang mendedahkan perkara2 yang sungguh menjijikkan!!! tidak mustahil satu hari nanti akan lahir ulama jahat dari Egypt! Mereka akan pulang ke tanah air dan merosakkan anak bangsa di tanah Melayu ini!!

Hangpa semua nak tau ka?? "Ada pelajar Melayu di Egypt berdua2 duaan di dalam satu rumah sewa/bilik""Pelajar Malaysia di Mesir pergi PUB bawah tanah, dalam PUB mesti ada arak" "Annual dinner like annual Hollywod?" Hadiah annual dinner bg pasangan ideal???? dan banyak lagi....................... korang semua boleh klik kat link2 bawah ni....

1- http://hairulnizammathusain.blogspot.com/2010/03/selamat-datang-anak-anak-luar-nikah.html

2- http://ibnuirfadzil.blogspot.com/2010/03/siapa-nak-bukti-isu-maksiat-di-bumi.html

3- http://beritautama-infokini.blogspot.com/2010_04_01_archive.html

6 comments:

  1. salam saudara..
    susah nak ckp tanpa bukti yang betul
    ada juga student yang bukan beragama islam
    belajar di mesir..jadi saya bersangka baik lah dulu..mungkin gadis itu kristian,sebab itu dia tidak bertudung

    ReplyDelete
  2. drpd ahli2 rumah 4season mansoura, mesir.

    salam...
    saya merupakan pelajar yg hadir di majlis tersebut.
    sya ingin MENEKANKAN DISIN1..
    BAHAWA SEMUA INI ADALAH FITNAH SEMATA-MATA..
    pd annual dinner tersebut,

    1. LELAKI & PEREMPUAN DIASINGKAN MEJA DAN PINTU MASUK KE DALAM DEWAN TERSEBUT.
    2. KOD PAKAIAN OLEH PENGANJUR TELAH DITETAPKAN IAITU BERPAKAIAN SOPAN DAN MEUTUP AURAT (gmbr2 di atas menunjukkan segelintir pelajar yg tidak mengikut etika pakaian)
    3. RAMAI YG BERPAKAIAN SOPAN PD MALAM TERSEBUT.(tetapi kenape tiada gambar pelajar2 lain yg berpakaian sopan. sy sendiri memakai baju kurung raya utk ke majlis tersebut)
    4. SEMUA PELAJAR YG HADIR ADALAH PELAJAR PERUBATAN SAHAJA DAN BUKAN PELAJAR JURUSAN AGAMA.
    5. MERUJUK KPD HADIAH YG DITAWARKAN HARUSLAH DIBETULKAN KERANA PEMENANG PADA MALAM TERSEBUT BUKANLAH PASANGAN KEKASIH TETAPI LEBIH KEPADA PAKAIAN PALING SOPAN DAN HADIAHNYA ADALAH SEJAMBAK BUNGA ROS BG KEDUA2 PAMENANG DAN BUKANLAH BILIK HOTEL PERCUMA (kerana hotel2 di mesir ini memerlukan sijil nikah yg sah sekiranya mahu menyewa bilik)

    konklusinya, hentikan fitnah & sebaran ini kerana ANDA TIDAK BERADA di TEMPAT KEJADIAN malah anda juga bersubahat dalam menyebarkan fitnah @ berita yg tidak betul ini.
    Saya hormati dakwah yg saudara&saudari cuba sampaikan.
    Kami yg menghadiri annual dinner tersebut merasa sungguh kecewa di atas fitnah yg anda2 semua sebarkan sehingga menggangu emosi pelajar2 disini.

    p/s: org yg pertama yg sebarkan fitnah(blogger infokini.blogspot) sudah meminta maaf kepada pihak yg terlibat kerana tidak tahu akan kebenaran yg berlaku pada malam tersebut.

    ingatlah, fitnah itu lebih besar dosanya drpd dosa membunuh.

    wasalam. receive love!

    ReplyDelete
  3. dah lah tu buat fitnah.
    cuba bantu kami ni nak study elok-elok.
    aku pegi annual dinner tu jugak.
    ramai je pakai punya la menutup aurat,asal tak upload gambar?
    and cuba kau tengok gambar QUEEN of the night tu,ada terdedah-dedah?
    kesian kat dia weh.orang baik korang cakap cmni.

    aku cuba resist diri aku dari comment kat sini,sebab dah berjuta blog cakap benda yang sama.aku malas nak layan sebenarnya,tapi..
    aku rasa korang tak faham bahasa.
    cuba bagi kitorang belajar elok-elok kat sini.aku tak kesah pun kalau nak bagi nasihat,tapi..berhemah sikit la pandai.
    cuba tolong sikit ktorang ni study bagi boleh grad jadi doktor one day.doakan ktorang ke ape ke?anak cucu korang jugak ktorang nak rawat.

    benda ni takkan stop.diibaratkan macam kau baca blog orang,and kau olah benda yang sama dalam blog orang tu.ciplak fitnah orang and buat fitnah lagi.

    cuba kau cari benda faedah nak buat.boleh en? :)

    ReplyDelete
  4. Salam allai'..kpd penulis blog yg dhormati ;)
    ya ALLAH knp truk sgt headline anda?"ulama' jahat"??kpd sapekah sbnrnye saudara tujukan kalimah trsbut?saudara plajar mesir ker??it seems like u never even being to egypt b4..pada pndapat sy,ulasan dan kritikan saudara agk mlampaui batas dari segi agama dan bangsa melayu itu sndri..niat saudara yg baek itu xmestinye mnghalalkan cara saudara yg salah ini..dari petikan :Hangpa semua nak tau ka?? "Ada pelajar Melayu di Egypt berdua2 duaan di dalam satu rumah sewa/bilik""Pelajar Malaysia di Mesir pergi PUB bawah tanah, dalam PUB mesti ada arak" "Annual dinner like annual Hollywod?" Hadiah annual dinner bg pasangan ideal - HOTEL???? menbawa mksud tersirat dmane scara langsun atau xlangsun saudara mnyatakan fitnah atau ktukan yg tdak brasas..prckpan dan prbualan yg dsmpaikan dari seseorang ke seseorang akan dtokok tmbah dan akhirnye mklumat trsbut brcanggah dgan prkara sbnar yang mmbawa kepada prtelingkahan sesama kita yang harus dielakkan..jadi saya brhrap saudara dapat mnghentikan speckulasi ini kerana pelajar2 trsebut sedang dan akan mnghadapi peperiksaan dan janganlah saudara mnganggu emosi mereka yg sudah sedia trganggu..sy sayangkan sahabat2 sy d bumi mesir ini..marilah kite mnjaga hati dan perasaan sahabat2 sekalian trutama skali ibu bapa mreka..sebelum itu sekirenye sy ade mnyinggung perasaan penulis blog ini,sy meminta maaf dgan seikhlasnya..sekian shaja dr sy dan akhir kalam,insyALLAH segala yg baek n pngajaran itu dtgnye dr maha Esa dan maha Mengetahui dan yg khilaf' itu dtgnye dr diri sy sndri yg serba kekurangan..ameen~~

    Rozana Rozali AL-banjari :-)
    pelajar perubatan mansoura mesir

    ReplyDelete
  5. Dah lama di ketahui. Sebab itulah Islam terhina kini disebabkan masyarakat menjadikan kiblat mereka kepada Ulamak2 yang lahir dari pengajian2 tinggi di luar negara.

    Lebih menyedihkan ada di kalangan ulamak2 ini adalah lulusan dari negara Kristian seperti UK dan AS.

    Masyarakat pun berbangga apa bila mendengar ceramah dari orang2 yg berauthority ini.

    Kita tidak mengatakan semua tetapi apabila perginya pelajar jurusan agama ini keluar negeri matalamat mereka telah rosak. Pergi menuntut ilmu bukan kerana Allah tetapi kerana untuk mendapat gaji yang besar bila lulus nanti.

    Waullhu Alam.

    ReplyDelete
  6. Salam..

    http://pencegah-infopalsu.blogspot.com

    Anda rujuk artikel di sini.. Kebenaran adalah milik Allah. Copy-paste dan mengada-adakan cerita adalah sikap munafiq yang berakar dalam manusia sejak dulu lagi.

    Hubungan dengan Allah mesti dijaga
    Hubungan dengan Manusia juga turut disuruh.

    Allah Maha Pemurah & lagi Maha Pengasih
    Manusia....: Semoga Anda mendapat Hidayah.

    http://pencegah-infopalsu.blogspot.com

    ReplyDelete